De Kameleon wil de ouders van de kleuters zoveel mogelijk bij de school betrekken. Zo blijven de ouders op de hoogte van het schoolleven en voelen ze zich meer verbonden met de school.

• De ouders nemen afscheid van hun kleuter aan de klasdeur en halen hun kleuter ook na school weer op aan de klasdeur. Op die manier hebben ze elke dag persoonlijk contact met de klasjuf en kunnen ze de nodige info uitwisselen.
  • Elke ochtend en elke namiddag worden de ouders en de kinderen begroet door de juffen die de poortwerking verzorgen. Bij hen kunnen de ouders ook elke dag terecht met vragen of bezorgdheden.
  • In het begin van het schooljaar wordt er in elke klas een info-avond georganiseerd, zodat de ouders kunnen kennismaken met de klasjuf en op de hoogte zijn van de klaswerking.
  • De ouders hebben de mogelijkheid om twee keer per schooljaar In gesprek gaan met de klasleerkracht tijdens individuele oudercontacten
  • Elke week is er op dinsdag een koffiebabbel om het sociale contact tussen de ouders onderling te stimuleren. Zo krijgen de ouders te kans om een sociaal netwerk uit te bouwen en, wie weet, ook vriendschappen te sluiten.
  • We bieden opvoedingsondersteuning via oudergroepen. Mogelijke onderwerpen zijn: zindelijkheid, grenzen stellen, meespelen met je kleuter,...
  • We voorzien sociaal-maatschappelijke ondersteuning: studietoelage aanvragen, helpen aanmelden voor de lagere school,...
  • Bezoek onze informatiesessies voor de ouders: over het belang van de kleuterschool, schoolrijpheid, voorleesstudenten,...
  • Elke week op woensdag zijn de ouders welkom in onze schoolbib " De Boekenkriebels" om samen met hun kind boekjes uit te lenen/ om te ruilen.
  • Ouders die de Nederlandse taal willen oefenen, kunnen terecht in onze "KAAP- lessen", die wekelijks worden georganiseerd.
  • Drie keer per jaar worden de ouders uitgenodigd om onze maandafsluiting mee te vieren, waarop alle klassen aanwezig zijn en waar we samen zingen en dansen.
  • Instappers op 2.5 jaar worden steeds uitgenodigd om, samen met de ouders, vooraf te komen kennismaken met de school, de klas en de klasjuf. Er worden ook gelijkaardige rondleidingen gegeven op aanvraag.